האב הינו אפוטרופוס חוקי של ילדיו, ובהתאם לכך החוק מחייב אותו להמשיך ולדאוג לצרכי מחייתם גם במקרה שהתא המשפחתי מתפרק, והוא נפרד מבת זוגתו. מזונות ילדים הם למעשה אותם הסכומים שאמור להעביר האב מדי חודש בחודשו עבור ילדיו הקטינים, וכאן נסקור את כל מה שצריך לדעת בנושא חשוב זה.

כיצד נקבעים מזונות ילדים?

כפי שכולנו יודעים, גידול ילדים דורש השקעה כספית מרובה. מזונות ילדים משקפים את ההשקעה הזו מבחינת קורת גג, מיסי עירייה, חינוך, הוצאות בריאות, ביגוד וכו’- וכל זאת תוך התחשבות בעובדה שעל האב להמשיך ולדאוג להעברת סכומים אלו לאורך שנים אך גם להשאיר לעצמו סכום מספק על מנת להתקיים בכבוד. עבור כל ילד נקבע סכום מינימאלי של 1300 שקלים, ולסכום זה יש להוסיף הוצאות חינוך ובריאות שמתחלקות שווה בשווה בין ההורים. במידה ונפתח תיק לקביעת המזונות בבית המשפט, הרי שהחישוב יהיה מעט שונה ותלוי בגיל הילדים (עד גיל 6 גובה המזונות הינו הגדול ביותר), יכולת ההשתכרות של האם והאב, נכסים שונים שברשותם ועוד. מזונות ילדים ניתנים לקביעה גם באמצעות חתימה על הסכם גירושין. הסכם זה מנוסח ונקבע ע”י שני בני הזוג בליווי עורך דין, כאשר הסכומים שנקבעים בו מהווים החלטה של שניהם ולא החלטה חד צדדית של שופט.

שינוי גובה דמי המזונות

פסק הדין או ההסכם שנחתם- שניהם קובעים את גובה מזונות הילדים שעל האב לשלם מכורח אבהותו החוקית עבור ילדיו עד הגיעם לגיל 21. אלא, שמאחר ומדובר במספר שנים רב, הרי שיכולים להתרחש מקרים בהם אותו ההסכם או פסק הדין כבר אינם רלבנטיים. לכן, ניתן בכל עת לפנות אל בית המשפט (או בית הדין הרבני) בבקשה לשנות את גובה המזונות גם לאחר שנקבעו, ולו אף שנים רבות לאחר מכן. כמובן שלא כל סיבה מצדיקה פניה לערכאה משפטית בנושא זה, וחשוב מאוד לקבל ייעוץ מקצועי מעורך דין מומחה בענייני משפחה טרם לכן. מבין הסיבות העיקריות להגשת בקשה לשינוי גובה דמי מזונות ילדים ניתן לציין:

  • בקשה לשנות את סוג המשמורת מיחידנית למשותפת.
  • שינוי משמעותי במצב הבריאותי של האב.
  • שיפור משמעותי במצבם הכלכלי של האב או האם.

לעיתים רבות עשוי האב לדרוש “לפתוח” את הסכם הגירושין עליו חתם גם מסיבות אחרות, וזאת בטענה כי חתם עליו בלחץ, תחת איומים או בעקבות הסתרת מידע מהותי כלשהו.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (5 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
מזונות ילדים - המדריך למתגרש הטרי, 5.0 out of 5 based on 5 ratings

השארת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *