בעידן התעסוקתי של היום, רובנו מוצאים את עצמו, בלי קשר ישיר למקצוע שלנו, זקוקים לבנות דרכים לצאת לעולם ולמצב את התדמית המקצועית שלנו. עלינו להעביר מידע באשר לתחום ההתמחות והיכולות שלנו ו /או באשר לידע ולניסיון שצברנו, וזאת כדי למצוא לקוחות ולעניין אנשים בנו ובמוצר שאנו מציעים.

אחת הדרכים הנגישות והנפוצות כיום להעביר מסרים בצורה מעניינית, דינאמית ומהירה, היא ליצור סרטונים. סרטוני הדרכה, סרטוני שאלות ותשובות, סרטוני ידע ועוד.

בואו נראה יחד מהי הדרך הנכונה לבנות סרטון אמין ויעיל , שישיג את המטרה שלכם !

7 טיפים לבניית סרטון מוצלח:

  1. נושא: קשה מאד לזייף ידע או התלהבות. לכן, בבואכם לתכנן סרטון, חשבו קודם כל מהו התחום בו אתם מבינים הכי טוב, במה יש לכם ניסיון עשיר, וחשוב לא פחות – איזה נושא או תחום מלהיבים אתכם וקרובים ללבכם. שיחה על נושא שאנחנו מבינים ואוהבים מעבירה מסר חזק מאד של מקצועיות, הבנה וחיוניות.
  2. מטרה: כדי לבנות שיחה ממוקדת וברורה, שתשרת אתכם בצורה הטובה ביותר, עליכם להבין ולנסח את המטרה שלכם. האם אתם רוצים להעביר ידע בתחום מסוים? האם אתם רוצים להציג את האופי שלכם? האם אתם רוצים לספר על הניסיון שלכם? מטרה תקבע את אופי השיחה, ותקל עליכם לבחור מילות מפתח מתאימות, ולשמור על רמה אחידה ורציפה של דיבור.
  3. מבנה השיחה: סרטון מוצלח יעביר לצופים בו הרגשה שהם משוחחים עם אדם קרוב, שרוצה בטובתם. ראשית עליכם להציג את עצמכם, כדי ליצור קרבה ונינוחות ביניכם לבין הצופה. שנית, עליכם לעזור לצופה להבין במה יועיל לו הידע אותו הולכים לתת, או איך השיחה איתכם תקדם אותו. שלישית, הכינו את רצף השיחה בצורה הגיונית וקלה למעקב והבנה. ולבסוף סכמו את הרעיונות המרכזים בקצרה ובדיוק.
  4. תדמית: תדמית היא כל מה שקשור לשפה המילולית והבלתי מילולית שלנו, או למעשה לרושם הכללי שאנחנו מעבירים. החדשות הטובות הן שניתן לשפר זאת! נוכל לשפר זאת על ידי כך שניתן תשומת לב ומחשבה לבגדים אותם נלבש, לתפאורה שתהיה סביבנו, לתנועות הידיים, הבעות הפנים וטון הדיבור שלנו.

ניתן לקרוא על כך בהרחבה במאמרים:
כללים ועצות להופעה מול מצלמה
תכנון תפאורה לצילום סרטון מקצועי
תכנון תאורה לצילום סרטון מקצועי

  1. מקצועיות: שימוש במונחים מקצועיים מעיד על ההבנה שלכם כאנשי מקצוע בנוגע לנושא השיחה. אולם אתם רוצים שהקהל יישאר איתכם לאורך כל השיחה, ובסיומה יישאר עם הרגשה שהוא הבין והשכיל. לכן יש להשתמש במונחים מקצועיים במינון מתאים, ולהסביר כל מונח מקצועי במילים פשוטות ובהירות.
  2. שימוש בדוגמאות: אנשים אוהבים סיפורים, מאז ומעולם היו מספרי הסיפורים אנשים מוערכים, שהעבירו ידע ובידרו את קהלם. כך גם היום. שימוש בדוגמאות הוא למעשה סיפור. דוגמאות מוסיפות עניין לשיחה, מכניסות חיים ועוזרות להבהיר מצבים מורכבים ומינוחים מקצועיים. בנוסף, דוגמאות יעידו על ניסיונכם, על היצירתיות שלכם בפתרון בעיות ועל יכולות התקשורת שלכם עם אנשים.
  3. יעילות: מחקרים מראים כי טווח הקשב והריכוז של מרבית האנשים הוא בין 3-7 דקות. לכן בבואכם לתכנן סרטון קחו בחשבון נתון זה. ברגע הראשון אלי תרגישו מוגבלים מול הזמן הקצר, אך במחשבה שנייה תוכלו לראות איך הזמן הזה הופך אתכם ליעילים וממוקדים במסר אותו אתם רוצים להעביר. בנוסף ההתחשבות בזמן תסייע לכם לבנות שיחה קצבית, מסקרנת, כזו המשאירה רצון ליצור איתכם קשר בכדי לדעת עוד.

השקעה בסרטון היא השקעה שמחזירה את עצמה. בנייה נכונה של סרטון, היא למעשה השקעה בשיחה טובה עם עשרות אנשים בפעם אחת. לכן השקיעו זמן בתכנון, בניית שיחה מעניינית, צילום ברור ואיכות קול גבוהה. ככל שיהיו לכם יותר סרטונים, אנשים יוכלו להיחשף ליותר ידע וניסיון שיש לכם להציע.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (5 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
איך לבנות נושא לשיחה מול המצלמה, 5.0 out of 5 based on 5 ratings

השארת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

  • sixteen − 15 =

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>