האם כבר חשבתם על האפשרות לצלם את סרט התדמית שלכם כדיון? כן, ממש כך – לצלם רב שיח בו משתתפים שלושה אנשים ויותר, העוסק בנושא מסוים שאתם יודעים שמעניין קהל אנשים רב.

דיון הוא אחת הדרכים הנפוצות להעביר מידע ולחלוק בו, להשמיע ולשמוע רעיונות חדשים ולהגדיל את מספר הפתרונות האפשריים לכל בעיה. דיון יכול להיות דבר מהנה, מפרה, חברתי ומעניין. אולם יש לדעת לנהל דיון. כדי שדיון ישיג את מטרתו ויישאר ממוקד בנושא שלשמו הוא כונס, יש לדעת לנהל אותו בצורה נכונה. הדבר נכון שבעתיים כאשר אנחנו מצלמים דיון כסרטון תדמית עסקי.

כשאתם חושבים על דיון מצולם, תחשבו על טלוויזיה. מה עושה דיון לדיון טוב? מה משאיר אתכם צופים בדיון? באיזה שלב בדיון תלחצו על השלט ותעבירו תחנה? הבדיקה הזו יכולה להיות בסיס טוב לצילום סרטון תדמית הבנוי בצורת דיון – אך כזה שישיג את המטרה. נשמע מסובך? דווקא לא. אם תשימו לב לכמה נקודות עקרוניות, תוכלו ליצור סרטון תדמית קצת אחר ושונה ובעיקר מעניין.

האנשים:

דיון טוב תלוי במשתתפים – דעותיהם, המקצועיות שלהם והאופן בו יביעו את דעתם ישפיע על הדיון ויהפוך אותו ממשעמם למעניין.

  • בחרו אנשים מקצועיים, שיודעים דבר או שניים על הנושא עליו אתם הולכים לדון, גם ברמת הידע וגם ברמה המעשית.
  • בחרו אנשים מעניינים, כאלה שיודעים לדבר, להעביר מסר ולספר סיפור, וכאלה שמרגישים בנוח מול מצלמה.
  • בחרו אנשים עם דעות שונות ואל תחששו אפילו לשים יחד סביב אותו שולחן אנשים עם דעות מנוגדות. אלה הדברים שמעוררים דיון, מכניסים בו פלפל ומבטיחים חידוש ועניין.

הכנה טכנית:

צילום של דיון מצריך מעט יותר מחשבה ודיוק. כדי ליצור סרטון ברור, בו שומעים את המשתתפים ולא ויכוח רועש של קבוצת אנשים, יש להקפיד על מספר כללים:

  • יש לקבוע מראש את נושא הדיון ולעדכן את כל המשתתפים, ובעיקר בתוצר אותו אנחנו רוצים להשיג במהלך הדיון. כמו כן חשוב לקבוע ולהציג את מסגרת הזמן הנתונה.
  • כדי שבאמת תוכלו לשמוע את כל מי שמשתתף בדיון, חשוב להתאים את כמות האנשים למשך הזמן אותו הקצבתם לדיון. אל תיצרו מצב בו אחד המשתתפים לא הספיק להביע את דעתו, או שהאצתם במשתתפים לקצר.
  • דיון מטיבו הוא יותר רועש ותוסס ממונולוג או אפילו משיחה בשניים, לכן כדאי לבחור מיקום שקט, עם מינימום הסחות דעת חזקות הקשורות לרעשי רקע, תפאורה עמוסה, שולחן מלא וכדומה. בחרו חלל סגור, מעוצב בצורה נקייה ופשוטה, כדי שאת המרכז יתפסו האנשים ונושא הדיון.
  • כדאי לשבת בחצי מעגל. מומלץ לאפשר גם צילום אשר יוכל לכלול את כל המשתתפים בו זמנית, וגם צילומי תקריב על דובר אחר בכל פעם.

ניהול הדיון:

דיון טוב מחייב מנהל טוב. כדי שיהיה סדר וכיוון, וכדי שלא תיווצר תחרות בין המשתתפים, חשוב מאד שיהיה מנהל או מנחה, אשר קובע את הטון, את הקצב ואת סדר הדוברים.

  • הדבר הראשון והחשוב ביותר שיש לקבוע, לפני שמזמינים את האנשים ולפני שמתחילים לצלם, זו מטרת הדיון. המטרה צריכה לעמוד לנגד עיניהם של כל המשתתפים, ועליהם כל הזמן לכוון את הרעיונות, הפתרונות והדעות שלהם להשגת המטרה. כמובן שהמטרה צריכה להיות ידועה ומוסכמת מראש, כך שכל משתתף יוכל להכין את עצמו לדיון בצורה טובה ומועילה.
  • כדאי להכין מראש שאלות ברורות, מעניינות וממוקדות, ולדעת אל מי מבין המשתתפים תופנה כל שאלה. השאלות יעזרו לשמור על רצף שיחה זורם.
  • נושאים משפטיים עלולים להיות מסובכים – מטרת הדיון היא למעשה להבהיר ולפשט נושאים קשים להבנה. לכן בחרו שאלות שיעזרו ללקוח באמת להבין מה הנושא ומה האפשרויות העומדות בפניו לטיפול בו.
  • שמרו על קצב ודינמיות כדי לא להשאיר רגעי מסך שקטים או ריקים. המטרה היא שהצופה יישאר עד סוף הדיון, והוא יעשה זאת בתנאי שיהיה מעניין.
  • נסו לשער מראש מה בנושא עליו נסוב הדיון מעניין את הלקוח הפוטנציאלי, וכוונו את השאלות בצורה כזו שהוא אכן יוכל לקבל דרך הדיון כמה שיותר תשובות. בנוסף, חישבו מהם המחסומים והחששות עימם מתמודד הלקוח, וכוונו חלק מהדיון בצורה כזו שהתשובות יתנו לו מענה מתאים שיניע אותו לפעולה.

"לעבוד בשניים זה נחמד כפליים" – סרטון תדמית הבנוי בצורת דיון, הוא דרך שונה, מקורית ומעניינת להעביר מידע אודותיכם, אודות המשרד שלכם או המשרד בו אתם עובדים, וכן אודות היכולות, הניסיון ואף הקשרים והאנשים איתם אתם עובדים.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.8/5 (6 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
איך מנהלים דיון בצורה טובה מול מצלמה, 4.8 out of 5 based on 6 ratings

השארת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

  • four × 1 =

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>