כל אחד מאיתנו עשוי למצוא את עצמו נזקק לשירותיו של עורך דין. לעיתים נמצא את עצמנו יוזמים הליך משפטי, ולעיתים נוזמן להליך כזה בעל כורחנו. בכל מקרה עלינו לאתר ולמצוא את עורך הדין המתאים ביותר לעניינינו, כזה שיוכל לייצג אותנו נאמנה ובהתאם לאינטרסים שלנו.

אם הגעתם לאתר שלנו, אתם וודאי זקוקים לייעוץ משפטי. לנוחותכם העלנו סרטונים דרכם תוכלו להכיר ולהתרשם ממספר עורכי דין, כדי להקל על תהליך החיפוש הבחירה. התרשמות נכונה הינה מהותית לבחירת עורך דין מתאים – אבל למה כדאי לשים לב כשצופים בסרטונים? איך ניתן לדעת מיהו עורך דין טוב ואמין?

להבין את השפה

הסרטון הוא אמצעי להעברת מידע – האדם שבו אנחנו צופים מדבר אלינו אבל לא רק בפיו. שפת גוף היא שפה בלתי מילולית, באמצעותה עוברים מסרים, שלעיתים אינם רצוניים בהכרח. כלומר, לפעמים שפת הגוף מדברת גם היכן שהיינו בוחרים לשתוק. לכן, בתמונה או בסרטון תחשפו למסרים בלתי מילוליים, שיכולים לספק לכם עוד מידע על עורך הדין שמדבר אליכם.

תנוחת הישיבה: ראשית שימו לב לתנוחת הישיבה. ישיבה נוחה בתנוחת גוף פתוחה מלמדת על רוגע, על פתיחות מחשבתית, על התעניינות והקשבה. כפות ידיים פתוחות מעידות כי נוח לאדם ושהוא קשוב ורוצה לשמוע עוד.  מנגד, ישיבה לא יציבה על חצי כיסא עשויה להצביע על זלזול וחוסר עניין. ישיבה מכווצת וסגורה, או התעסקות רבה בחפצים מלמדת על חוסר ביטחון, חוסר מנוחה וביישנות.

תנועות הידיים: לתנועות הידיים יש תפקיד מכריע בתקשורת בין אישית ובהעברת מסר. תנועות הידיים ממחישות את המילים ויוצקות למלל תוכן מוחשי יותר. רוב בני האדם אינם שולטים על תנועות ידיהם, ואף אינם זוכרים תנועות אלה. הסיבה לכך היא שתנועות הידיים שלנו מושרשות ומוטבעות באישיותנו וקשה להפריד בינינו לבין תנועות הידיים שלנו. לכן, נשים לב לתנועות הידיים המלוות את הסבריו של האדם בסרטון.

שימו לב האם תנועות הידיים משקפות את המסר המילולי ותומכות בו, או שמא הן מאולצות, קפואות, תזזיתיות ואינן קשורות לנאמר. תנועות ידיים יציבות ועדינות היוצאות ממרכז הגוף כלפי חוץ מעידות על פתיחות, חמימות וחיוביות של האדם העומד מולנו. תנועת ידיים חלקה ובטוחה מעידה על נעימות וביטחון עצמי של הדובר. בניגוד לכך, תנועות ידיים המלוות באגרופים – קפוצים או מונפים – מרמזות על אופי מתלהם ותוקפני. נפנוף ידיים לצדדים לעיתים קרובות עשוי להצביע על אישיות מפוזרת ומרושלת. תיפוף תכוף על השולחן או התעסקות בחפצים שנמצאים מסביב מרמז על לחץ ועצבנות. ידיים צמודות לגוף או משולבות בחוזקה או שאינן נראות כלל בצילום יעידו על פסיביות וחוסר ביטחון.

מבט: מבט עיניים הוא קיצור הדרך אל החלקים הפנימיים יותר שלנו. בעיניים משתקפים הרגשות והתחושות אותם רוצה אדם להעביר או להסתיר. שימו לב מה מעורר בכם מבטו של הדובר בסרטון – מבט ישיר ורך ייצג תחושת כנות, פתיחות וכן התעניינות והקשבה. מבט המלווה בתנועת ראש זקופה אך נינוחה יכול לרמז על נחישות, ידע והבנה. מבט ישיר וממוקד, ללא הסטות ראש קלות או תנועת עפעפיים עשוי להעיד על תוקפנות, פלישה, חקירה ואף בעלות.

טון דיבור: קול הוא אחד הכלים החשובים במהלך הסבר או ראיון המובאים בסרטון.  טון דיבור מונוטוני, אחיד בקצבו ובגובהו, יכול להעיד על שעמום, עייפות וחוסר עניין או התלהבות מהנושא ואף להתפרש כמאולץ. מנגד, טון דיבור מתלהב, מלא חיים, בעל קצב משתנה, מייצג ידע, התלהבות וחיוניות וכן על יכולתו של עו”ד לעמוד ולייצג את תביעתך בבית משפט.

הבעות פנים: את הקול מלוות הבעות פנים וגם להן יש לשים לב. גם כאן נשים לב האם הבעות אלה תואמות את הנושא המדובר. הבעות פנים משתנות מעידות על קשר בין פנים לחוץ – בין הנושא עליו מדבר העו”ד לבין מידת ההתעניינות שלו בו. כמו כן ההבעות יגלו לנו על אופי האדם – הבעות פנים מגוונות יעידו על פתיחות וגמישות מחשבתית. זרימה הרמונית של קול והבעות פנים גלויות יעידו על ביטחון עצמי, על מקצועיות ושליטה בנושא המדובר.

מה הסגנון שלכם?

הדבר החשוב ביותר בבואכם לבחור עו”ד מתאים, היא להבין ולדעת איזה סגנון יענה בצורה הטובה ביותר על צרכיכם. האם אתם מחפשים עו”ד ענייני ומקצועי שייגש לעניין ויסיים את התהליך במהירות הגבוהה ביותר? האם חשוב לכם שהוא יהיה אדם קשוב וסבלני שיוכל לתמוך בכם לאורך ההליך המשפטי? האם אתם זקוקים לעו”ד בעל שם מוכר שיעיד על יוקרה וכוח? האם נכון לכם להשתמש בעו”ד צעיר ונלהב שיהיה פנוי אליכם בכל עת? ברגע שתדעו את התשובה יעלה הסיכוי כי תצליחו לבחור את האדם המתאים שיענה לדרישותיכם.

זה לא סוד כי תמונה שווה אלף מילים, כל שכן סרטון של הרצאה או ראיון. עידן האינטרנט מזמן לנו אפשרות להיחשף למידע רב בתחומי המשפט, ולעשרות עורכי דין שעוסקים במגוון רחב של תחומים. עלינו מוטלת המשימה למצוא את האחד שבו נוכל לבטוח ושיחד איתו נוכל להגיע להישג המשפטי המיטבי עבורנו ועבור משפחתנו. אנחנו ממליצים לשבת בנחת, להקשיב ולבחון מספר עורכי דין בתחום בו אתם זקוקים לייעוץ, להיות ערים למסרים הבלתי מילוליים שעוברים אליכם, ולקבל החלטה מושכלת ונכונה.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (5 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
רואים בעיניים: איך לשפוט אמינות של עו"ד על סמך סרטון וידאו, 5.0 out of 5 based on 5 ratings

השארת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *