נניח שהחלטתם להכין סרטון תדמית למשרד שלכם.

אתם בוחרים להצטלם כשאתם יושבים במשרדכם ומספרים ללקוחות פוטנציאליים מהו תחום התמחותכם, או מרצים על נושא מסוים בו אתם בקיאים. אולי אתם מעדיפים להצטלם כשאתם מרואיינים על ידי מישהו בחצר מטופחת. הכנתם הרצאה מסודרת או תשובות מלומדות ואתם חושבים שהכול מוכן לצילומים.

תופתעו, אבל אתם טועים.

הקולנוע הוא מדיום חזותי, המשתמש ברבדים רבים כדי להעביר מסר או לספר סיפור. כאשר הצופה מביט בסרט, הטקסט שאתם משמיעים הוא רק חלק קטן מהמסר שעובר אליו. מסר זה נוצר ומורכב מאלמנטים רבים, שחלקם משפיעים על הצופה באופן תת מודע. האלמנטים הם:

  • האור, בייחוד משחקי אור וצל
  • הרהיטים והחפצים שבחדר, כיצד הם מאורגנים בחלל, או מה היא הסביבה החיצונית המצולמת
  • הצבעים של התאורה, של הבגדים שאתם לובשים, של הרהיטים והאביזרים בחדר או של הסביבה החיצונית
  • פס הקול – צליל הדיבור שלכם, קולות החודרים למרחב המצולם, מוסיקה אם יש
  • ההעמדה שלכם יחסית למצלמה וזווית הצילום
  • שפת הגוף שלכם
  • קצב העריכה.

אם תהיו מודעים לכל האלמנטים, תוכלו לעשות שימוש מושכל בכולם כדי לעצב את המסר שלכם.

השלב הראשון, לאחר שהחלטתם לצלם סרטון תדמיתי, הוא להחליט מהו המסר שאתם רוצים להעביר. מלבד תוכן הדברים, שנוגע כמובן בתחום המומחיות שלכם או בהצגה של שירותיכם, קיים מסר לא מילולי – האם אתם רוצים לשדר פורמאליות ומקצועיות נטו? האם אתם רוצים לשדר פתיחות למצוקה אנושית של הלקוחות? האם אתם מעדיפים רושם של מומחיות ואדיבות מרוחקת, או של ניסיון רב והבנה של עולמו הרגשי של הלקוח?

יהיה אשר יהיה המסר שבחרתם, כדי לדייק ולחדד אותו, כדאי שתלמדו לשלוט בכל אחד מהמרכיבים של השפה הקולנועית ולא תיתנו למקריות לשחק כאן שום תפקיד.

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בתכנון התפאורה והלבוש המתאימים לקליפ שלכם.

  • החליטו על הלוקיישן המתאים לצילומים – צילומי חוץ או פנים

כשאתם מצטלמים בצילומי פנים, במשרד שלכם או במקום אחר, יש לכם שליטה מירבית על עיצוב הפריים. אתם קובעים אלו רהיטים ואביזרים בדיוק ייכנסו לתמונה, יש לכם שליטה על מקורות וכמויות האור בתמונה ואפשר בקלות למנוע מרעשי רקע לחדור.

צילום במשרד שלכם, שהוא הפינה המוכרת והחביבה עליכם, יקנה לכם יותר ביטחון בהופעתכם מול המצלמה. הוא ישדר שליטה, סדר וארגון, ישקף את הידע (ספרים, רבותי, ספרים) ואת ההשכלה וההתמחות שלכם (תעודות על הקיר). המסר הכללי התואם הוא של מקצועיות ורשמיות, אם כי ניתן להוסיף נופך אישי.

בצילום חוץ קשה יותר לשלוט על המרכיבים הנזכרים למעלה, אם כי חלק מהדברים ניתנים לפתרון באמצעים טכניים. צילומי חוץ יתאימו לפנייה לקהל רחב יותר וליצירת אווירה רשמית פחות.

  • עצבו מחדש את החלל המצולם

כשאתם מצטלמים במשרד שלכם, בחרו פינה שנראית מטופחת, עם קירות צבועים היטב ורהיטים איכותיים. בדקו שאין בקיר מאחוריכם חוטי חשמל מדלדלים או תמונה שתלויה עקום. על פי המסר שאתם רוצים להעביר, תכננו היטב כל פריט ופריט שייכנס לפריים. האם אתם רוצים שהמשרד ישדר פורמאליות או חמימות מסוימת? סדר קפדני ומקצועיות נטו או מגע אישי?

אם צריך סלקו חפצים, תמונות ורהיטים מיותרים, ניירת מיותרת, וכל מה שלא יתאים למסר שלכם. עצבו מחדש את הפינה, כולל על איזה כסא תשבו (יוקרתי? נוח?), אילו ספרים יעמדו על המדף, אילו תמונות ייתלו על הקיר, מה בדיוק יעמוד על שולחן העבודה שלכם (זה הזמן לסדר אותו…), האם יהיו בפריים חפצי נוי שישדרו מגע אישי או רק חומר מקצועי?

אם אתם עוסקים בדיני מסחר, למשל, ורוצים להעביר מסר של בקיאות ומקצועיות רשמית, בחרו להצטלם כשבגבכם ארון הספרות המקצועית שלכם ואתם יושבים מאחורי שולחן העבודה המהודר ביותר במשרדכם. נקו את שולחן העבודה לגמרי. אם אתם עוסקים בדיני משפחה, או בכל מקרה רוצים להעביר מסר של פתיחות ורגישות אנושית, בחרו להצטלם כשבגבכם לא רק ספרות מקצועית אלא גם ציור, צילום או פריט נוי שמייצגים את עולמכם האישי. דאגו ששולחן העבודה יהיה מסודר למשעי, אך תוכלו להציב עליו תמונה משפחתית.

אפשרות עיצוב החלל שלכם אינה קיימת באותה מידה כשאתם מצטלמים בחוץ. עם זאת, אתם יכולים לבחור איזה קטע "מציאות" למסגר כרקע לקליפ שלכם. הקפידו לבחור בפינה שקטה, נקייה ואסתטית, רצוי בגינה מטופחת, כדי לשדר מסר של סדר, רוגע ונעימות.

  • שימו לב לצבעים!

לצבעים תפקיד חשוב מאוד ביצירת אווירה. מקורות הצבע בפריים שלכם יהיו רבים – צבע הקיר, צבעי הרהיטים, צבעי החפצים, התמונות או האביזרים, צבעי הבגדים שאתם לובשים וגם צבעי התאורה. לצבעים שונים נלווים מסרים מקובלים:

  • אדום הוא צבע של אנרגיה, כוח, להט וביטחון
  • צהוב הוא צבע המביע שמחה, שליטה, אינטלקטואליות, ידע פנימי
  • כתום מקרין שמחה, חברתיות והתלהבות
  • ירוק הוא צבע של ביטחון, הפגת מתחים, איזון ורוגע
  • כחול קשור לשלווה ונחמה, לאמת, ידע וכוח פנימי
  • ורוד הוא צבע רומנטי
  • אפור הוא צבע של יציבות, הענקת תמיכה וייצוב של חוסר איזון
  • שחור הוא שלילי מדי
  • לבן מקרין מצד אחד טוהר, ניקיון ורוגע. אבל בשימוש מוגזם הוא דווקא מקרין סטריליות, ריקנות ובידוד.

בדקו מה הצבעים השולטים בפינה בה בחרתם להצטלם. העדיפו זוגות של צבעים משלימים, כגון צהוב וכחול או אדום וירוק. התאימו את צבע הרהיטים לקיר ואת צבע האביזרים או חפצי הנוי לרהיטים. בחרו גוון שליט (לבן, בז', אפור, חום, כחול) והוסיפו לו כתמי צבע.

  •  הקפידו על לבושכם

הבגדים שאתם מופיעים בהם בסרטון הם חלק חשוב מאוד מהמסר שאתם בונים. מקובל שהופעתם של עורכי דין היא תמיד רשמית – ז'קט ועניבה לגבר, שמלה חגיגית, חצאית וחולצה מחויטת ואפילו ז'קט לאשה. הלבוש צריך להיות מקצועי, ללא אלמנט חושפני. ג'ינס אינו מתאים לסרטון תדמית מקצועי. אך אם בחרתם במסר חופשי יותר, עם קורטוב אנושיות, ואם בחרתם להצטלם בחוץ ולא במשרד, תוכלו להתלבש בצורה קצת פחות רשמית, אם כי עדיין "חגיגית".

הקפידו על חולצה מגוהצת, קשר עניבה בדיוק באמצע, תסרוקת מסודרת, פנים מגולחות; בקיצור – על הפרטים המרכיבים הופעה מסודרת ומוקפדת. ייתכן ותזדקקו לאיפור קל לפני הצילומים, גם לגברים, כדי שעור הפנים או המצח הגבוה לא יבריקו בצילום.

שימו לב לצבעי הבגדים שאתם לובשים. קחו בחשבון את תפקיד הצבעים והאסוציאציות הנלוות אליהם ביצירת המסר שלכם. אל תלבשו חולצה לבנה חלקה, משום שהיא מחזירה אור רב. אל תלבשו חולצת פסים, כי פסים נוטים לרצד על המסך ואינם נעימים לעין. התאימו על דרך הניגוד את צבע הבגד גם לצבע הפינה בה אתם מצטלמים, על הרהיטים ואביזרי הקישוט שבה, כדי ליצור רק כתמים של צבעים עזים ולא משטחי צבע עז גדולים מדי.

הלוקיישן, התפאורה והלבוש הם רק חלק מהכלים שנותנת בידיכם אמנות הקולנוע כדי לספר את הסיפור שלכם ולהעביר מסר. אם אתם זקוקים לטיפים גם בנושא עיצוב התאורה לסרטון שלכם, תוכלו למצוא אותם כאןתכנון תאורה לצילום סרטון מקצועי לעורכי דין.

 שיהיה לכם יום צילומים קל ומהנה!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (5 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
תכנון תפאורה לצילום סרטון מקצועי לעורכי דין, 5.0 out of 5 based on 5 ratings

השארת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

  • two × 1 =

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>