Warning: A non-numeric value encountered in /home/prositec/lawtube.co.il/wp-content/themes/rttheme17/content_generator.php on line 116

עורך דין מקרקעין וחשיבות הפנייה אליו

עסקאות מקרקעין הינן עניין שבשגרה ומבוצעות מדי יום בהמוניהן. ומאחר ואותן עסקאות כוללות התקשרות באמצעות חוזים והסכמים רבים שהינם בעלי משמעות משפטית מחייבת, הרי שיש להסתייע בעורך דין המתמחה בנושא. הדבר נעשה באמצעות פנייה אל עורך דין מקרקעין מקצועי ומנוסה, ובשורות הקרובות נכיר את תחומי אחריותו והדגשים העיקריים בבחירתו.

עורך דין מקרקעין – תחומי אחריות

תחומי העיסוק והאחריות של כל עורך דין מקרקעין חולשים על הקשת הרחבה ביותר הקשורה כל כולה לתחום הנדל”ן ובמיוחד בנושאים הבאים :

  • עסקאות מכר – מכירת נדל”ן בין אנשים פרטיים, פיקוח ועריכת הסכמים בין רוכשי דירות חדשות לבין קבלנים, הגשת פטור לרשויות ממס שבח, היטל השבחה ועוד.
  • תמ”א 38 – חוזה התארגנות בין דיירים לקראת פרוייקט מסויים ופיקוח על חוזה ההתקשרות בין הדיירים לקבלן.
  • חוזי שכירות – בין בעלי דירות ובתים לבין שוכרים, הסכמי שכירות של שטחים מסחריים וחקלאיים וכדומה.
  • העברת בעלות – בעסקאות שהן לא ממוסות כגון העברה בין קרובי משפחה, העברה “אגב גירושין” וכו’,
  • פינוי – כאשר מעוניינים להפעיל את כל הסנקציות כנגד שוכרים שאינם משלמים\מעוניינים לפנות את הדירה.

עורך דין מקרקעין עשוי לייצג את לקוחותיו באמצעות עריכת ההסכמים בפועל או לחלופין, לפקח על תקינות הסכמים קיימים, כמו במקרה של רכישת דירה בבנייה רוויה מקבלן. בפועל עורכי הדין משמשים כבאי הכוח של הלקוחות ופועלים בשמם בכל מה שקשור לפיקוח על ההסכמים ופנייה לרשויות.

טיפים למציאת עורך דין מקרקעין

ניתן למצוא התמחויות רבות בעולם המשפטים אך בכל מה שקשור לעסקאות נדל”ן, שמאופיינות בהתחייבויות כספיות גדולות ביותר, הרי שהדבר מקבל משמעות רבה יותר ולכן כל כך חשוב להסתייע בעורך דין המתמחה בנושא. הדרך למציאת עורך דין שכזה טמונה באתרים רבים באינטרנט כגון אתרי מדרג למיניהם. שיטה חדשה יחסית לאיתור עורכי דין בפרט הינה צפייה באנשי המקצוע הללו בפורטלים שגם מדרגים אותם וגם מנגישים קטעי ווידאו מקצועיים בהם עורכי הדין מציגים נושא מסויים, בתכניות טלוויזיה או קטעים שצולמו במיוחד. באופן זה ניתן למצוא עורך דין מקרקעין שמתמחה בנושא הקשור אליכם ואף להתרשם ממנו טרם ההתקשרות.

חשוב לציין כי כיום בעידן הדיגיטאלי אין הכרח להתקשר דווקא עם עורך דין מקרקעין שמשרדו קרוב לאזור מגוריכם. בפועל ניתן לנסח הסכמי נדל”ן באמצעות תיבות האימייל ולהיפגש אך ורק במועד החתימה עצמה. הדבר החשוב יותר הוא אופיו של עורך הדין והכימיה הבין אישית ביניכם, וזאת כאמור ניתן לברר באמצעות פורטלי הווידאו היעילים הללו.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (5 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
עורך דין מקרקעין וחשיבות הפנייה אליו, 5.0 out of 5 based on 5 ratings