הליך גישור הוא הליך נדרש בתחומים רבים בחיים כאשר מטרתו היא, כלשונו, לגשר מעל הפערים שנוצרים במחלוקת מסויימת ולהגיע לעמק השווה. הדוגמא הכי טובה לכך היא במקרי גירושין, אשר מאופיינים במחלוקות רבות שלהן היבטים רגשיים וכלכליים גם יחד. מחלוקות שעשויות להסלים עד למלחמות עיקשות בבית המשפט. על הקשר הבלתי נפרד שבין גישור וגירושין ועל כל יתרונות העניין בשורות הקצרות שלפניכם.

גירושין – עניין מורכב מכל הבחינות

פירוק הקשר הזוגי הממוסד ע”י גירושין הינו תהליך מורכב ביותר, שכולל החלטות רבות שנוגעות לעתידם הכלכלי של שני בני הזוג שיוצאים לדרך חדשה בחייהם. על כל זאת ועוד מצטרף גם ההיבט הרגשי כאשר ישנה סערת רגשות גדולה בתקופה זו ובני הזוג, שהיו רגילים למאמץ משותף והדדי בחייהם, מוצאים את עצמם דואגים כל אחד לאינטרסים של עצמו וכמובן, לאינטרסים של ילדיהם. רוב המחלוקות בסיום הנישואים כוללות את הסוגיות של חלוקת הנכסים, מי יהיה זה שיחזיק בדירה, החלוקה בחובות והזכויות הסוציאליות, דמי המזונות, סוג המשמורת על הילדים, הסדרי הראייה ועוד. כאשר בוחנים את המחלוקות הרבות שיש להתחשב בהן, מבינים כי הליכה לתהליך דו שלבי של גישור וגירושין היא הדרך המושכלת ביותר.

אז אם כבר מתגרשים – רק באמצעות גישור

גישור הינו מושג משפטי שבא לתאר תהליך בו מחלוקת נפתרת בדרכי נועם כאשר כל הצדדים יוצאים נשכרים ואין מפסיד או מנצח (קרוי גם – win-win situation). הגישור מתמקד בצרכים של שני בני הזוג שמעוניינים לסיים את הקשר הזוגי הממוסד שלהם ומנסה, כלשון המילה, “לגשר” מעל הפערים השונים ביניהם. תהליך הגישור נמשך על פני מספר פגישות כאשר בסיומן ינוסח הסכם גירושין עליו יחתמו שני בני הזוג בהדדיות וללא מחלוקות ויפנו לאישורו הסופי בבית המשפט.

גישור וגירושין – יתרונות התהליך

לתהליך הגישור מספר יתרונות ברורים כאשר מדובר בהליכי גירושין:

  • חיסכון בכסף – עלויות הייצוג בבית המשפט עשויות להסתכם בעשרות אלפי שקלים עבור כל אחד מבני הזוג בנפרד. כאשר מדובר בהליך של גישור, הרי שהעלות מסתכמת באלפי שקלים בודדים כאשר ניתן לערוך את ההסכם ע”י עו”ד אחד משותף.
  • סיום הקשר בצורה יפה – במרבית המקרים, תביעה משפטית גורמת להתדרדרות מהירה ביחסי שני בני הזוג. לעומת זאת, אם מעדיפים ללכת בדרך ההדדית של גישור וגירושין, הרי שמהר מאוד מבינים כי ההידברות, שיתוף הרצונות והיכולת לראות את התמונה הכללית שבהסכם מנוסח היטב- כל אלה מאפשרים לבני הזוג למצוא את עצמם מתקשרים זה עם זו באופן יעיל יותר גם לאחר הגירושין.
  • חיסכון בזמן – בסופו של דבר גם מדובר בהליך מהיר יחסית, שמאפשר לכל אחד מבני הזוג לצאת לדרך חדשה בחייו באופן כמעט מיידי.

בהצלחה!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (5 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
גישור וגירושין - נפרדים בצורה אידיאלית, 5.0 out of 5 based on 5 ratings

השארת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *